tipp tapp tipp tapp tippi tippi tipp tapp

det jag kom ihåg från dagens föreläsning var hemskt
vi blev uppmanade att plocka bort ironi från vår vokabulär

med det faller min blogg
inte bara det, min vardag står handfallen

jag får nog välja att avstå från denna uppmaning, faktsikt

för övrigt var det Lucia igår...eller var det i förrgår? Sak samma, poängen är just den.....varför lägger man inte märke till denna högtid längre?
Var är ni alla pepparkaksgubbar, tärnor och stjärngossar?
Ska man behöva åka till Linköping och domkyrkan för att skåda luciatågdeltagare falla som käglor för att de trots 100 tillsägelser inte druckit vatten och därför svimmar efter en kvart.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0