Right back at ya

En har blivit lurad och blåst hela dagen men en har gjort sitt bästa för att slå tillbaka

Det började på morgonen, graderna stod på - 5,9
på vägen till skolan blev vi varse om att det inte var några fjuttiga 5 minus inte
ryktet sa - 20 då vi kom till skolan

Var är mina långkalsonger?


Dagen fortsatte med att föreläsningen var framflyttad en halvtimme.....hej och tack till en ännu längre dag




Väl på föreläsningen fanns ändå en förhoppning om att de hade tänkt på oss stackare som tagit oss till skolan, för vi var då den enda klassen som faktsikt hade skola även denna dag

Men det var tydligen för mycket begärt
"hej och välkomna till dagens föreläsning, 53 powerpointbilder har vi framför oss, så det är bäst att köra igång"
 
53!!!!!?????



Det var bara att börja pricka av....
men till lunch gav jag upp....inte ens kommit hälften
pussade och kramade vännerna hej då och gick hem
närvaron var ändå redan ifylld
HA!

Packade ihop mina sista grejer och tog mig ner till stationen, min beställda taxi kom försent vilken resulterade i ett jävla kutande till tåget, men väl där möts jag av information om att tåget kommer att ersättas med buss, beräknad ankomst till Linköping ca 1,5 h senare än ursprungstid

Helvete

Som plåster på såren så lyckades jag åka med gratis
tåg(buss) värden förvirrade sig så med byten och anslutningar hit och dit att han glömde fråga om biljetten
och inte påminde jag om det
HA! igen!

Väl i Linköping möts jag av, om möjligt, en ännu mer bitande kyla
Tar oss alldeles försenade till Storan för julbord, utsvulten och frusen myser vi oss ner i sofferna och äter och dricker gott

Så här med dagen som facit skulle jag vilja säga att jag vann mot jävelskaperna

Nu kryper jag snart ner i bädden, släpper skolan och laddar inför att börja jobba imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0