Will you be my hero?

Nu är det ganska exakt tre år sedan livet vändes upp och ner
skrämmande hur fort saker kan förändras
för att sedan aldrig bli detsamma igen
hur ovetande man kan vara ena dagen och hur smärtsamt medveten man kan bli den andra


sakta men säkert kommer man tillbaka och får livet på en någorlunda rätsida igen
rätsidan på livet tar man inte längre för givet, jag blir ständigt påmind om att den inte kan tas för givet
det kan när som helst vändas upp och ner igen, det är jag medveten om
bara stjärnorna eller ödet eller gud eller karman, vad man än väljer att tro på, kan veta när det händer igen

i detta står jag totalt maktlös
oavsett hur orättvist jag än kan tycka det är finns det inget jag eller någon annan kan göra åt det
jag kan bara tänka Om det händer istället för När, och Om det händer så är jag omringad av människor jag älskar
Vissa dagar, sammataget väldigt få egentligen, och tur är det,  hamnar mina tankar i detta

Just idag var det tankar om en vän vars liv vändes upp och ner för ett par dagar sedan som påminde mig om det i livet vi inte kan rå över
även fast det för hans del handlar om en helt annan sak så är poängen densamma
man kan aldrig veta
livet kan ta de mest otänkbara vändningarna


För att avsluta detta sentimentala inlägg lite roligare så är det nyårsafton imorgon vilket betyder nytt år i övermorgon
nytt år, nya äventyr
2011

High five för ett jävla bra 2010 och ett minst lika bra kommande 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0