brrrrrr.....de e mysdag

vilken ruskig dag

ärligt talat har det kännts som om att klockan slog 06.00 imorse och sedan var den det till klockan slog 18.00
de där timmarna i mellan försvann
vart tog dagsljuset vägen?
det var den stora frågan idag

idag började vi en ny kurs - nu är hela klassen samlad igen efter att ha varit splittrade ett tag i den valbara kursen. Vårt gäng är samlat igen!

MEN

"HAN" är tillbaka på banan som vår lärare
"HAN" som har som mål att sätta dit en
"HAN" vars mål är att sålla ut de som inte har ambitionen att vara på utbildningen
"HAN" vars mål är att vara jävlig

så tack och hej (inte hej då alltså utan HEJ)  till fem veckor av att sitta på nålar och känsla av en gnutta uppgivenhet

Bara 15 poäng kvar på denna 30 poängs kurs sen sätter vi igång med juridiken - längtar tills dess


dagens tips från coachen denna ruskiga dag är att inte lägga mobilen på en tvättmaskin som snart ska sätta igång att centrifugera

för om man har otur ramlar den ner i ett handfat och displayen spräcks
om man har otur alltså, för det behöver man ju inte ha

jag hade det dock

för att summera lärdomen idag
så går jag nu ut i rusket igen, denna gång med massa mysiga kläder på, skyddstrumpa på mobilen och tanken om att ta vara på all ledig tid jag får/TAR

ska möta upp Linköpings Packe för lite skitsnack o käk då han snart kommer till Kalmar för långrast innan han kör vidare med tåget igen...
 med tanke på att tåg är med i bilden tar jag med ytterliggare en halsduk....för tåg är inget att lita på när jag står på station har jag lärt mig


burr o hej








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0