gahhhhhaahhahhahahhahahahh.......hahahahahaha!

det kan ju inte bara vara solskenshistorier hela veckan
hur kul är det?
för som tidigare sagt - skadeglädje är en sann glädje så länge den tas med ironi

så vad har min vecka bjudit på i rent faanskap?

oftast brukar irritationer avlösa varann - är man irriterad för någonting kan du plötsligt bli galen för minsta lilla grej som går emot dig
och som oftast brukar alla minsta grejer gå emot dig när du redan är på ett tjurigt humör

som häromdagen
hade fixat och donat i garderoben med handdukar, lakan mm
känner mig nöjd och går sedan in och lägger mig och läser
plötsligt hör jag något, någon minut efter hör jag en duns
går in och kollar vad det var och möts av detta



inte okej
tvättmedlet som var lagt i en påse överst i garderoben har sakta men säkert tömts i hela garderoben för att sedan avslutningsvis vändas upp och ner på golvet

Superkul

Detta kan man ju bli förbannad på....och det blev jag givetvis

först ut att bli offer för mitt humör blev duschdraperiet

duschdraperiet som promt ska sugas in mot duschen och slicka din kropp - du börjar tillslut fäktas med det envisa draperiet men det slutar allt som oftast med att det slickar sig ännu närmare din kropp
en vacker dag kommer jag ha dragit ner skiten - var så säker

näste man (sak) ut var cykeln

det har blåst så in i helvete och cykeln ligger på backen - sjävklart ligger mitt lyse bredvid cykeln och som bekant gör det ingen nytta där
sparkar till den
(denna spark har tydligen resulterat i ett pajat lås, märkte och kom på det igår)

HELA DAGEN GICK GIVETVIS I TEMA HELVETE

men för att vara sådär störigt positiv (den positiva andan fanns givetvis inte där då det hände) så ledde dessa fadäser faktiskt till:

Tvättincidenten - Emma fick sig ett asgarv + när man dammsugar nu luktar det inte lika mycket kaffebönor, tvättmedlet neutraliserar det något ( Emma dammsuga upp ett helt kaffepaket för ett tag sedan, så fort man dammsugar luktar det kaffe i hela lägenheten)

Cykelincidenten - jag ska ha mitt lyse som brutits av från cyklen i korgen, blir jag stoppad av polisen kan jag säga att det precis gått sönder. Med andra ord behöver man aldrig tänka på om det är dags att byta lampa eller inte.

Duschdraperincidenten - hmm, den händer ju titt som tätt och jag kan dessvärre inte komma på något positivt med den. Det är en ren och skär reaktion på hetsigt humör. Inget att göra åt. Dagen det åker ner har man iallafall sig en ursäkt till att förnya lite och köpa ett nytt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0