hustomtar i all ära men...

o se där
plötsligt hoppa han fram bakom cykelstället och frågade om den nya blomman var till belåtenhet

vår hustomte

konstigt det där, att numera alltid få dras med en hustomte vart man än flyttar här i Kalmar

i Smedjan hade vi en, låt oss kalla han Evert
- han skvallra om alla grannarna i området
- han påminde om tända lampor
- han kollade vår post
- han försedda oss med busstabeller
- han informerade om genvägar och påminde om mössa och vantar i kyliga väder
med mera

nu, väl inne i stan har vi fått oss en ny hustomte
- han sätter blommor i krukan på vår trapp
- tvättar cykeln vår
- lägger sig i vårt sätt att tvätta
- bjuder på våffelfest och vin
- informerar om hyresvärdens dåliga sidor
- tjoar och hejar och dyker upp mest hela tiden
med mera

så hustomtar i all ära MEN, ja faktiskt i all ära.....det är inte så dumt att ha en
så vi låter han hållas, låter han tro att han är herren på teppan här i huset, låter han tro att två snurriga studenter aldrig klarat sig utan en sån som han

så imorrn ska jag nog beklaga mig över den dåliga luften i mina däck på cyklen
så kanske, att det kan resultera i att

 "någon" har pumpat upp mina däck till dagen därpå - det hade varit perfekt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0