you blow me away darling

gott folk, gott folk
ibland är det okej att säga i mot själv litegrann
idag är det min tur att göra det

fin väska (påse) va?
står och tror helt och hållet för dess budskap

MEN
nu till min motsägelse
något som gjort mig upprörd men som jag egentligen borde göra tummen upp till

jag hatar de där torkningsmakapärerna på offentliga toaletter
dina blöta händer ska torkas av äcklig varmluft som strömmar ut från en maskin
nej tack vet du vad, de kan jag vara utan
Vart är de gamla hederliga pappersservetterna?

Och nu till det som fick bägaren att rinna över
 friskis & svettis har nu tagit bort papperssystemet för att sätta in dessa varmluftsmakapärer istället
man blir ju förbannad

På ett träningsställe, kom igen!

som bekant så svettas man en del när man tränar, det sista man vill är väl att ställa sig och torka bort svett i varmluft, då svettas man ju ännu mer?
 man torkar ju bort svett med papper - nej nu ska man svettig och
dan torka bort svett med hjälp av varmluft eller vadå?

dessutom  är oftast offentliga toaletter ganska små så det är ju mer än vanligt att man råkar komma i närheten av maskinen så den sätts igång utav misstag - vips så har frisyren fått sig en vindpust utan dess like - TACK

så kass uppfinning

när man var yngre gick det dessutom ett rykte,  att denna varmluft kom ifrån något vidrigt (som vi inte behöver gå in på här vad det var) det gör iallafall inte att det känns trevligare att ställa sig och torka rentvättade händer eller ansikte i det direkt

vad händer härnäst? ska toapapper ersättas med automat dusch mellan benen och sen att man ställer sig och blåser sitt sköte tort?

 nej, vet ni vad

Länge, borde iallafall, pappersservetterna leva




 


Kommentarer
Postat av: cecilia

haha WORD. Är det någon som faktiskt använder dem undrar jag? Man hämtar ju hellre snuskigt toapapper än står där i en halvtimme (det slutar ju ändå med att man får torka av resten på kläderna). Jag står på din sida. Fint sms jag fick av dig igår btw, du är härlig du! :) pussis

2010-11-18 @ 13:55:31
URL: http://dolkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0