ta inte min tid tack!

en berättelse om en bussresa
 
står och väntar på bussen i godan ro, 15.45 ska den gå - 16.15 ska jag hämta barnen på dagis.
16.00 har bussen ej kommit - upptäcker till min förskräckelse att de ställer in 15.45 bussen när barnen har höstlov- faan tänker jag, hur dumma får dom va? Hur ska jag kunna hålla kolla på när det är höstlov för ett gäng snorungar?
Iaf, nästa buss går 16.10 - ringer dagis om att jag kommer att bli 25 min sen.
Bussen kommer 16.10
Nån idiot kommer springande lite sent till bussen - ingen fara säger chauffören...vadå ingen fara kan man undra?
Upp på ölandsbron där det givetvis är både vägarbeten och rusningstrafik
Äntligen över bron - 10 minuter sen
Då plötsligt ska vi stanna vid en sorts träffpunkt för bussar för att vänta in en buss som är ännu mer försenad.
SUCK SUCK SUCK
Efter 10 minuter kör vi vidare.
Sen ska givetvis folket av vid alla möjliga jävla hållplatser - gärna hållplatser som inte finns också.
Och varför inte prata lite om potatislandet med chauffören innan man går av?

Lantismänniskor alltså - ingen känsla för att passa tider

Ingen skarp kniv i lådan heller tydligen...

Ett barn på bussen fråga sin mamma:
Mamma, vad betyder det röda märket med en kaffekopp?
Mamman svarar:
Vadå stoppknappen?
Barnet:
Nej, det röda märket, där, med kaffekoppen.
Mamman:
Ingen aning.

Jag hade god lust att flika in med en spydig kommentar men jag avstod.
Det röda märket med en kaffekopp var ett info märke om att där fanns en brandläckare.

Iaf, 1 h försent dyker jag upp på barnens dagis....
där möts jag av Elin som sätter handen i höften och lutar i huvudet på sne och säger:
Maria - du skulle inte hämta oss från dagis när det var mörkt!

hmmm.....Nej vet du vad kära du, det skulle jag banne mig inte.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0