dagen då jag vann

morgonen började med en vinst för östergötland!

Grabbarna som är här och ska vara här och dra en massa kablar i vår lägenhet visade sig vara från Linköping. En stor vinst för min del då jag ständigt ligger i underläge när det kommer till min dialekt här i Kalmar.
Så imorse kunde Emma gå och småfnissa för sig själv då det talades Östgötska på hög nivå på Ståthållaregatan.
Det var 3 mot 1 hela morgonen och jag njöt.

och toppades sedan med en vinst på ICA
Som jag alltid brukar säga till kassörskan i mataffären;
- du kan slänga kvittot!
 men denna gång skrek tanten;
- men du, du har ju vunnit, du har vunnit! Kolla...

ut kommer det ett kvitto som är 2,5 meter långt (inte riktigt men nästan) där det nåntsans i mitten står
VINST!

Jag raffsar åt mig kvittot och tittar frågande på tanten i kassan..
- vadå, vad har jag vunnit?
lite exalterad säger tanten att jag ska kolla längst ner på kvittot, vid det här laget har även kassörska nummer två kommit till kassan och väntar spänt på att se vad det är jag har vunnit.

genom mitt huvud flög nu tänkbara WOW vinster
  det visade sig inte vara en WOW vinst....

det var en valfri ICA´s sillburk á 250 g

Man kan ju fråga sig två saker:
1. hur många vinner någon på ICA`S lotteri, med tanke på att kassörskerna blev så lyriska? Antagligen inte många.
2. i och med att kassörskerna blev så exalterade av min vinst så kan man fråga sig om de någonsin har varit med om att någon vunnit, för inte borde man bli så glad av en burk sill?

Iallafall, jag plockade åt mig en burk skärgårdssill och såg glad ut. (undrade mest vad jag skulle med den till i och med att jag inte gillar sill)

kontentan av denna vinst:
jag vinner aldrig något på lotter och sånt, när jag väl vinner så vinner man alltså  en burk sill?

Kan inte vara meningen att jag ska förlita min kommande rikedom på lotteri alltså, får bli till och hitta en rik karl helt enkelt ;)

Ja, det var alles, klockan är bara drygt 12 och man har redan vart på en promenad, gjort en sväng på stan, vart hos Jessica och gjort fint mina fransar och sist men inte minst plockat hem två vinster.
Inte illa, duktigt effektivt.

Lite häng i solen innan jag drar vidare till Öland och detta vart en kanoners dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0