igår var det 101010 så idag blir det 101011, inte lika coolt

då var man där igen.....



blev iaf supernöjd, som vanligt hos Zeal´s!

två stycken till, sen är jag färdig. lovar.nästan.

Imorn blir det jobb, världens bästa extrajobb tror jag.
Ska hämta barnen på dagis, hem och fixa lite kvällsmat, kolla lite Bolipompa för att sedan avsluta kvällen med mys i soffan där barn nummer ett somnar i famnen och barn nummer två lyssnar med stora öron och ögon medan jag läser Pippi Långstrump.
Så himla mysigt!

Pippi Långstrumpboken för övrigt borde moderniseras lite, med språket menar jag. För att vara ärlig så försår inte ens jag alla ord som skrivs, lite svårt att begära att en 1, 5 och 4:åring ska göra det då. Men i vilket fall så älskar barnen boken. Och det är väl huvudsaken. Historien om när de leker sakletare är tydligen mest spännande, jag har som bäst innlevelse i mitt läsande då!
Själva grejen är att jag själv var sakletare när jag var liten, allt som kunde hittas på backen var av värde till min mammas och pappas stora fruktan. Utan att jag visste om det ansåg man att jag "tog hand om miljön" jag förstod inte vad de menade, jag var ju sakletare. I vilket fall utsågs jag som årets kvinnliga miljökämpe i Linköping och fick miljöpristet på Linköpings festivalen, då var jag 7 år gammal. Den manliga vinnaren var miljöansarig på Saab och var 45 år gammal.
haha...., så naiva juryn måste ha varit som trodde att jag "slängde" skräp, när jag i själva verket var Pippi Långstrumps assistent, sakletarassistent.

ops, kom ifrån själv grejen lite där men vart så exalterad av Pippi.

Men iaf, barnvaktsmys på Öland imorrn.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0