tentaförberedelser

Om ett par veckor är det dags för hemtentavecka igen
denna gång planerar jag att vara lite mer förberedd

när jag har hemtenta är jag grym på att diska, tvätta och städa
för det är bara så, allt är bättre än att skriva hemtenta
ett enkelt sätt att lura sig själv till att slippa skriva är att dona med annat som plötsligt blivit såååååå viktigt.

förra hemtentan startade jag denna blogg.....och var antagligen som mest aktiv på bloggen just den veckan, jag hade tvättstugan två gånger på en vecka för att kunna tvätta allt man normalt sätt inte tvättar. Hade sannerligen toppnotering på telefonräkningen och trakasserade mina vänner så gott som minutligen ( inte helt korrekt ord men jag fattar iaf vad jag menar)

why detta?

vi har allt som oftast en vecka på oss att skriva....alldeles för lång tid om jag får säga det.
Man hinner tröttna på sig själv och sin text 100 gånger om
jag behöver tidspress, det är bara så

med andra ord skaffar jag tidspressen själv genom att fylla ut tentaveckan med en massa annat, helt plötsligt "viktiga" sysslor

detta håller inte!
Ska tentaveckan fyllas ut med andra saker än tentaskrivande så ska det faan vara mer givande saker än tvättstugan.....

 för att vara förberedd till nästa tenta tänkte jag att man skulle kunna ta fram sin "att göra när det finns tid någon gång i framtiden" lista och beta av några punkter under tentaveckan

på min lista har jag bland annat

* göra fotoalbum
* fixa vårt "extra" rum
* lära mig spela gitarr
* ta körkort
* få bort alarmfunktionen på min klocka som jag fick i födelsdagspresent av Ida och Matilda. Den envisas med att ringa varje dag kl 00,58. Har gjort det sen februari.
* färga mina svarta jeans

osv, osv

även jag inser att tentaveckan har sina begränsingar om vad som kan åstadkommas från "listan", körkorts grejen till exempel är kanske lite att överdriva, får ta tag i det under C-uppsatssen, det skulle vara lagom.
Men i övrigt så tycker jag att detta verkar lovande...en utmärkt förberedelse, näst efter faktumet att man kanske ska plugga lite inför tentan oxå.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
En liten parantes idag,
Emma har under veckan klagat på att hon har så lite kläder i  sin garderob
igår upptäckte hon torkställningen i extra rummet - full med hennes kläder
idag hitta jag en hel hög med hennes kläder i husets tvättstuga

anmärkningsvärt torde vara att hon så gott som aldrig funderade på att det kunde vara så att en del kläder faktsikt var borta, utan konstaterade bara att det var väldigt lite kläder i garderoben och att hon nog egentligen skulle klara sig på endast en garderob.

lite kul, tyckte jag iallafall.
---------------------------------------------------------------------------------------------





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0