med blinken i ögat är det lätt att göra skiten till en äkta skadeglädjesituation

om man inte vill läsa ett negativt, tycka synd om mig, fy faan inlägg så får jag lov att hänvisa er till gårdagens inlägg eller vänta tåligt till morgondagens inlägg för idag är det bara tema skit

jag är sjuk, snörvlig, ont i halsen, ont i huvudet och har feber
det är EN föreläsning denna vecka, givetvis denna dag
hela denna kurs har vi EN föreläsing med ngn vettig föreläsare, givetvis är den föreläsiningen denna dag
en gång under denna termin har vi en föreläsning då även talaren är intressant att kolla på, givetvis är denna föreläsning denna dag, dagen då jag ändå är blind och ointresserad av hur bra folk ser ut
en gång på hela denna kurs börjar vi så tidigt som klockan 9, givetvis är det denna dag
hösten och rusket hade ännu inte kommit till Kalmar, givetvis kom det denna dag
jag har fortfarande ont i ögat vilket gör att jag får ännu mer ont i huvudet än vad min influensa redan ordnar
ligger efter i läsandet men lätt att läsa när man både är sjuk och halvt blind
idag ska själva telejackan installeras i huset, så givetvis ska det borras med slagborrmaskin, super för huvudet och ens tålmodighet
mina panodil tog slut
böckerna jag bokat och skulle hämta på bibblan har kommit "bort"??!!, jag var för "svag" för att bli förbannad på deras slarv så jag svara bara jaha, och gick sen hem.
konsaterar att jag har en bok att röra mig med till kommande hemtenta pga bibblan slarv
tv:box fixarna verkar ha svårt att fatta vad "vår box funkar inte, pga antennkabel sönderborrad inne i väggen" betyder, då det snart gått en vecka och inget har hänt mer än att de ska skicka en ny box.....va faan det är kabeln det är fel på INTE BOXEN så kom hit och visa att ni är elektriker!
svettades  som en idiot i natt i mina nytvättade lakan
frös som en idiot i mina svettiga lakan
svettas och frysa omvartannat gjorde inte direkt stordåd för min smygande influensa
måste tvätta och byta lakan igen, gjorde det faan igår
sa jag att jag är jättesjuk?

sådärja, nu vart jag nästan på lite bättre humör, för ibland funkar även skadeglädjen på sig själv.

för att toppa det hela så har borrarkillarna nu kommit in i vår lägenhet och det verkar inte som om det var nog med att från början borra fel och ta sönder vår antennkabel. Det verkar som de även dragit sina egna kablar fel för ingenting funkar när de nu ska koppla in telejacken.
sista beskedet är nu:
- NEHÄ, NI FÅR INGET BREDBAND HÄR NERE.

undrar om det egentligen var skadeglädjen för deras misstag som fick mig på bättre humör eller om det var skadeglädjen för min egna skitdag?!

sak samma egentligen....skadeglädjen är iallafall en sann glädje.
OM MAN TAR DET PÅ RÄTT SÄTT DET VILL SÄGA

så med glimten i ögat, vilken helvändning?
från botten till toppen (inte alls till toppen egentligen snarare från botten till botten med ett bubblande skratt, men ändå, bättre än botten med sura miner?)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0