hjärne tipsar och konstaterar

efter mitt  "asså du kan inte tänka så" samtal summerade Emma mitt "du ska tänka så här istället " tips enligt följande

innan en kurs startar - överdriv hur mycket du kommer att behöva läsa, behöva vara i skolan med mera. Tyck att kursen redan är skit och anse att läraren är alldeles för ambitös och verkar tro att du inte har något liv utanför skolan
när kursen sätter igång - börja sakta men säkert trivalisera pluggandet. Att nu i huvudet försöka underdriva(?) hur mycket du kommer att behöva plugga är ganska så simpelt i och med att du målat faan på väggen innan kursen starta.  Intala dig själv att:  detta behöver du inte läsa, den där boken är massa bilder i så den läser du snabbt ut, den där boken kan du skumläsa. Tänk: herregud detta är ju ingenting......och sen, osv osv med positiva "det fixar sig" argument
resultatet av detta blir att - du visar en viss likgiltighet till pluggandet - "det ordnar sig, det ordnar sig", "detta är ju en bagatell" blir ledorden

vips! 
och du har tonat ner pluggångesten nåt så alldeles, ingen press, ingen panik!

Tyckte hon fångade min poäng alldeles utmärkt
OCH HIITILS HAR JAG KLARAT MIG PÅ DENNA POÄNG

jag kommer köra med denna taktik tills dess att min likgiltighet och det ordnar sig mentalitet sätter käppar i hjulet och gör att jag faller på min lathet, för skulle jag falla skulle de vara av ren lathet
och då hoppas jag att någon slår mig på käften och säger åt mig att börja plugga, och då ordentligt.


Tills dess
plugga som om att du lever för evigt
lev som om att du kommer att dö imorgon


För övrigt så besökte jag idag en ny familj där jag ska vara barnvakt
de bor ute i Smedby
i mitt gamla Smedby - mitt ute på vischan där jag bodde tillsammans med Emelie och Angelica första halvåret i Kalmar.
Med blandade skräck och nostalgi känslor satte jag mig på cykeln ut till Smedby
allt var sig likt

- de hade inte smällt upp någon skog eller några hus på vägen ut dit som skulle göra att vindeffekten blev mindre jävlig, dvs stora öppna fält som fångar upp vinden och ger cyklisten en go motvind
- och ja, det är alltid motvind, för man har alltid motvind i Kalmar
- det tog ca 30 min att cykla
- de vet fortfarande inte,  på vissa ställen vad gatubelysning är, dvs en plötslig tur ut på åkern är en risk man får räkna med då det i mörkret många gånger är svårt att urskilja vägkanterna
- Smedby centrum lyste med sin lantfullhet

Men trots detta fick jag ändå en känsla av saknad.....vi hade det ändå förbaskat mysigt ute i vårt stora hus på landet.
Men jag ska inte sticka under stolen med att jag längtade som faan att efter ett halvår ute på vischan flytta in till stan.

Flytten, vår lägenhet, min roomie, inget kunde ha blivit bättre än vad det vart.

Goo, goo vår källarlägenhet, lika bra, lika ful, lika ovanlig 7 månader senare.



 
skåda alla våra rör i taket, olika former, färger och utseende.
110 m2, överallt är det rör
charmigt, eller nja verkligen inte men man får se till att inte titta upp
inte värre än så

sak nummer tre för dagen
rekord i längd på blogginlägg


Kommentarer
Postat av: Anonym

HA! tänk att du oxå fick chansen att återvända till smedan! :) jag var ju där i somras. och ja, allt var sig likt, förutom att när vi bodde där, så visste jag inte att jag bodde nästintill granne med framtida vårdtagare. hehe.. alla vägar bär till smedby?

2010-10-28 @ 12:39:33
Postat av: johanna

En blogg om sex, kärlek, tankar och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! :) ♥

2010-10-28 @ 13:19:29
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hej är allt bra med dig?:)

Just nu har jag ett bra erbjudande till mina läsare! om du gillar smycken men inte har lust att spendera hundratalskronor tycker jag du ska kolla in den här tjejens blogg; www.eacdesign.blogg.se, hon gör egna smycken mellan 10-80 kr. och just nu får du 10% rabatt om du anger koden "lavitadilovisa" :)

2010-10-28 @ 13:30:20
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0