00.45 - packar, bloggar, kollar på 2 1/2 män, läser Riksidrottsförbundets rapport ang. doping och har fötterna i fotbad.

Fick en härlig komplimang idag när jag hämtade barnen på dagis.
Elin 4 år;
- Maria, va snygg du är idag!
Man hade kanske önskat att det hade kommit från en i ens egen ålder och från det motsatta könet men
det får duga:)

Kvällen med barnen fördrevs sedan bland annat med att måla.

Fick då en härlig pik istället, detta när jag med full fokus höll på att måla Pippi och hennes vänner.
Elin igen;
- Maria, du är inte så bra på att rita, Herr Nilsson ser ut som grisen Benny!
och sen lite senare...
- Maria, varför har Pippi påskris i skorstenen?
Man hade kanske trott att en 4-åring inte skulle inse att man målar så dåligt, de borde inte vara så kräsna. Men tydligen...så det är bara att inse att jag suger på att rita.



Här är iallafall den berömda Pippiteckningen.....


Tanken var att jag efter barnvakten skulle pallra mig bort till gänget för lite "innan vi får ut hemtenta och får ångest" mys. Men jag drog direkt hem istället. Bussen var sen, jag började må illa på bussen över ölandsbron, det blåste som faan och var kallt, så en cykeltur längre än hem lockade inte.

När jag kom hem möttes jag av ett meddelande på min säng...

......börjar bli en grej, att hitta skumma meddelande från folk på min säng.....

Som tur va var detta meddelande bara ett tips som Emma tyckte att jag skulle kolla upp.




hmmmm....undrar hur man ska ta detta?
är det så uppenbart alltså?

iaf, high five till Emma
bra humor på den


Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha!

Klockrent:)

2010-10-28 @ 11:53:14
Postat av: Emelie

Hahaha, Maria, Elin, 4 år kan ju helt klart inte se skillnad på konst och konst ;)

2010-10-28 @ 12:30:04
URL: http://mittiettliv.blogspot.com
Postat av: Sambon

high five tillbax! :)

go överraskning med bullen och drickan du!

2010-10-28 @ 20:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0