Bali vs kalmar

Syster med vänner har precis satt sig på planet till Bali....
jag är inte alls avundsjuk.

hon tror dock inte på mig, därför har jag nu gjort en liten
lista på fördelar med att vara hemma i Sverige över hösten så hon får se vad hon missar.

1. Hur underbart är det inte att vira in sig i en stor, stickad halsduk?
2. När man kollar på film slipper man bli galen av att solen gör så att det speglas i tv:n, dvs du slipper vinkla persiennerna.
3. hmmmmm, det är mysigt med höst, eller?


när jag ser listan så här tydligt ser den mest töntig ut, så nu inser jag att en resa till Bali hade egentligen vart,
alldeles, alldeles underbart.
(precis som askungen hade sagt angående balen på slottet)

dock har jag inga råttor, möss (eller vad det nu är för djur som hjälper henne) som kan ordna så att jag befinner mig på Bali imorgon och surfar.

Så jag surfar in på SMHI och gör mig tillfreds med tanken att det ska
vara strålande sol imorgon och ca 10 grader.
Det är nog det närmaste surfning och strålande sol jag kommer att komma den närmsta tiden.


Men storsint som jag är så önskar jag er alla brudar en amazing resa....
o längtar mig bort till vår resa 2007!





men så vipps, när jag är långt borta på andra sidan jordklotet väcks jag ur mina tankar och får se detta...







ny kurs på G imorn ja....Idrott och socialt arbete.
Måste skaffa böcker.

Måste se "Ensam mamma söker".

Ja, o så hade man förträngt det där med ny kurs igen ja.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0