to be prepared for the unexpected.

          Vissa människor har en förmåga att suga musten ur dig....

      (bara för att förtydliga, bilderna i sig har inget med inlägget att göra.
       Här var jag bara förbannad på att maten på restaurangen tog
       alldeles för lång tid att tillaga)


     

         glad och pigg -----------------------> förbannad och trött
                                                
                          
Fenomenet kallas ENERGITJUV

Det är konstigt, detta fenomen. Energitjuvfenomenet. Att bli blåst på all
din energi utan någon som helst förvarning.
Oftast upptäcker du det inte förrän du har lämnat brottsplatsen (energitjuven).
Då, plötsligt, väller en känsla av utmatthet över dig.
Det kan kännas som du precis sprungit ett marartonlopp samtidigt
som du skrev höstens högskoleprov. 

Hur kommer det sig att vissa människor har denna förskräckliga egenskap....?

Innan nästa energitjuvmöte ska jag springa 2,5 mil,
läsa boken "Socialpolitik och Socialt arbete" samt slå
huvudet i väggen 20 ggr , allt för att vara väl förberedd,
alltså redan innan vara helt slut på energi.
Då är det iallafall jag själv som gjort slut på min energi, inte någon annan.
Kanske, bara kanske....blir energitjuven tillslut trött på att försöka sno min energi?

Anyhow, next time I will be prepared for the unexpected. Just so you know.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0