orienteringsnostalgi får man aldrig men idag kom det.

en massa ungdomar sprang omkring i Stensöspåret imorse och letade efter orangevita fyrkanter hängandes här och var.
Det kallas orientering


När jag idag var ute på min morgonpromennad möttes jag av dessa ungdomar och det fick mig genast att komma ihåg hur det var när man själv sprang ( gick) omkring i Vidingsjöspåret och låtsades titta på kartan man höll i samtidigt som man hade allt bry med att hålla reda på det där kompasset man låtsades förstå sig på.

Det är lite roligt när man får se detta skolfenomen på nära håll...
få se alla olika sorts "par" som kutar omkring, jag vågar säga att det nog ser likadant ut i alla Sveriges skogar när det är dags för skolungdomen att ha den årliga schemalagda orienteringen
Vi har...

* "Coola" paret - Har inte bytt om, utstrålar likgiltighet

* "Vi har mens" paret -Asså vi kan inte vara med, vi har mens

* Ambitösa paret - Först ut

* "Vi låtsas att vi kollar på kartan men springer efter paret före" paret - ja, de säger sig självt.

* "Uppe i det blå" paret - De elever som alltid lyckas springa vilse

osv, osv....

jag kommer ihåg att jag själv, tillsammans med Jennie alltid körde på "asså, vi är simmare, vi behöver inte vara med, iallafall inte springa för fattar ni hur mycket vi tränar redan?" Kan tyckas vara en konstig ursäkt men den funkade alltid. Den tog oss igenom 3 år av att slippa 2,5 km på tid, springa orienteringen och hemkunskapen. 

För övrigt så tror jag att man vid Stensöspåret kan ta del av den finaste och härligaste powerwalkens någonsin...släng dej i väggen stångån och vidingsjöspåret här har vi Stensö.







Det var allt för idag. För det har varit en lååååååång dag idag.



 





Kommentarer
Postat av: Jessicka

Grymt skön blogg tjejen!

2010-10-07 @ 11:01:33
Postat av: cecilia

haha klockrent!

2010-10-07 @ 19:57:03
URL: http://dolkis.blogg.se/
Postat av: Fridaa

hahahahaha love it!!

2010-10-07 @ 20:29:26
URL: http://fridacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0