de trodde ni aldrig, inte ja heller.

Hej!

ja vet, hur komiskt är inte detta? Maria blogga?! Ja mobbar ju bloggare, gör narr av dagens outfit o "titta vad ja e snygg bilder". Men som med så mycket annat i mitt liv ändrar ja inställning till saker o ting, eller tillslut tvingas ja till de. Tror att de egentligen många gånger handlar om att ja ska stå fast vid min åsikt så länge de nånsin går, för inte fan ska ja göra som alla andra, men många gånger är de bara till o krypa till korset!

Som tex Facebook....som alla mina vänner hört mej säga, "de e bara skit", "ja skulle aldrig skaffa ngt sånt", varför lämna ut sitt liv" osv osv....jag lyckades hålla kvar vid detta resonemang i ett par år. Men en vacker dag var även ja stucked i facebookvärlden. O oj, va fiffigt de va, man hade ju koll på andras liv vare sig man ansträngde sig eller inte.

Så nu då, de där med blogg är nog ungefär samma grej....har kommit på att de e ju ganska kul??!! Antagligen kommer de nog inte skrivas några häpnadsväckande texter eller några roliga berättelser om vad jag gör varje dag eller vad jag har på mej för dagen. Det kommer snarare vara en sida fylld av mer eller mindre nödvändiga tankar om vardagen o livet. Man kommer nog inte lära känna mej ngt vidare bättre en vad man tidigare gjorde genom att läsa denna blogg, bara undra varför i helvete ja har kommit o tänka på just "detta" denna dag. För just nu är de min "sambo", pluggvän Emma som får höra alla mina ideér om livet....så detta skulle man kunna ses som en avlastning för henne.

O förresten bara för att ja inte ska behöva krypa hela vägen till korset så är detta inte en riktigt blogg från o med nu (synd att ja valde blogg.se, blir svårt att övertyga folk om detta påstående då) utan en "komma ihåg" sida, för alla mina aha upplevelser som jag annars bara upptäcker o som sen försvinner nånstans på vägen.


dagens värt o tänka på bli ju helt klart - snacka inte så mycket, vägen till korset blir både längre o kommentarer som "va va de ja sa" blir rättfärdiga.

o en sak till va många gånger de skrevs vägen till korset nu....undra om de finns ngt annat bra uttryck att säga istället? kommer inte på något så de får bli veckans uppdrag.

Bye! /M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0