Tentan ger mig en perfekt kombination mellan ambition och skitsamma.

ja, vad ska man säga?
Min förutspådda lista stämde överens ganska bra med verkligheten.....förutom att endast halva punkt 11 genomfördes. Allstå det där "om igen" funka fint men när ja kom till "om o om igen" tog de stopp.
men de blir nya tag imorn - ska till Sanna o ha pluggdag. O de kan inte gå annat än bra, Sanna är en av dom mest bestämda o pluggdrivna människorna ja känner. Så de är bara att hoppas att hon smittar av sig mer av sitt plugghets än vad jag gör med mitt plugglugn.

Så med andra ord de ordnar sig....de brukar göra de, gjort de hittils iaf. Länge leve ej omtenta.

På tal om motorsågar så hände en sak igår som alltid har tendens att hända mig.

JAG TAPPADE BORT MIN MOBIL!
( Jag har genom åren förbrukat lika många mobiler som de finns bultar i ölandsbron)

Iaf, hade precis parkerat cykel hemma efter en sväng på stan då jag kom på att min fickor va ovanligt lätta.
Helvete, tänkte ja, mobiljävlen.
Satte nyckeln i låset o tänkte "hoppas ja glömde den hemma, så att den faktiskt ligger där inne".
Så in i lägenheten o börja kolla men hittade den inte. Men hade ändå en känsla av att ja INTE kunde ha glömt den nånstans på stan. Och kunde inte heller dra mig till minnes att jag använt den de senaste timmarna heller.
IALLAFALL.
Lösning 1. För att underlätta letandet tänkte ja att ja ringer den så hör ja ju med detsamma om den är här.
hmmmm....just de tänker ni med, lätt o ringa den när man inte har ngt att ringa med.
Lösning 2. Nästa idé var ungefär lika smart, ja ringer Paleski så får hon ringa min mobil, o är den här så hör ja var den är då.
hmmmmm.....just de, kan ju fortfarande inte ringa.
Vid det här laget fick ja lite panik, tänk om den verkligen inte är här utan ligger nånstans på stan för jag faktiskt  har tappat den.
Lösning 3. Så då kom den nästsista briljanta idén. Ja ringer mej själv o är det någon ärlig som hittat den så  löser det sig.
hmmmmm.....just de,har ju inget att ringa med.

O nu till den sista,
Lösning 4. Nähä, de är inget annat än att ringa o spärra telefonen.
Ja, men för helskotta, HAR JU INGET ATT RINGA MED!!

FAAAN.

Men som tur är kom tillslut snilleblixten som gör att vi glömmer alla ovanstående tabbar.
ja hade ju packat träningsväskan innan ja drog till stan för tanken var att jag skulle ta med den o åka direkt till träningen. Men så kom jag på att orka gå dra på den.

O vet ni vad, där hade ja ju lagt mobilen!

Så slutet gott allting gott! Länge leve min mobil som nu klarade sig ur den fjärde "nära döden upplevelsen" på 4 månader.

Värt att tänka på är att om de skiter sig med min socionomutbildning ska jag uppfinna någon sorts signalkoppling till mobilen om man skulle råka lägga bort den nånstans hemma o inte hitta den. Vet inte hur det skulle kunna gå till men det har jag ju tid att lista ut senare om den tiden mot förmodan skulle komma. Eller så kan jag iof skaffa en extra mobil som kan användas för liknande situationer. Det kanske är en enklare lösning eller iaf en bra tillfällig lösning. Eller så SER DU HELT ENKELT TILL ATT INTE TAPPA BORT MOBILEN.

Nej, men nu är de dags att vara lite social, så dags att lämna I-landsproblemen o stiga in i tv-världen
over and out/ M.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0