att bli förbannad.

     

Hur kan något som är så smidigt bli så träligt?
Hur kan något som går så snabbt plötsligt gå så långsamt?
Hur kan något som går så lätt plötsligt gå så trögt?
Hur kan något som går framåt plötsligt stå still?
Hur kan något få en att tappa allt tålamod o göra att man blir så in i helvete förbannad?
Hur kan man plötsligt aldrig mer vilja se något som man annars uppskattar så?


HELVETE VAD JAG HATAR ATT CYKLA I MOTVIND!

Idag var en sån där som man önskar att man tänkt till både 1, 2 och 3 gånger innan man bestämde sig för att ta cykeln. En liten ledtråd till beslutet borde ju vart det faktum att cykeln var parkerad enligt bilden när jag kom ut.
Men icke tog man någon notis till det!

Som att det inte vore nog var jag på väg till dagens spinningpass när denna motvind slog mej på käften..... JA man kan ju bara tänka sig hur kul de är o sätta sig på en spinningcyklel, som defintivt står helt still hur snabbt du än cyklar.

En sak till är att man aldrig ska luras av tanken att man iaf får medvind hem.
För det händer inte....vinden vänder alltid!

O så gjorde den även denna gång.

FÖR HAR DU MEDVIND I KALMAR ÄR DU FAN PÅVÄG ÅT FEL HÅLL VAR SÅ SÄKER.

Idag fick ordet motvind helt nya dimensioner......jag skulle vilja kalla det motorkan, motgudrun, mottornado eller ja något i den stilen.

Idag önskar jag min för närvarande värsta fiende, min bittra 30 åriga vicevärd i Linkan att få erfara denna motvind samtidigt som han skriver klart min hemtenta.

Nog klagat....det är  måndag o det är alltid en bra dag. En dag då man alltid ska starta sitt nya liv och det är ju inspirerande. Tänk, tanke om nytt liv varje vecka?  

Ha de fint Maria. Tack du!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0