dagen efter kvällen före.....

.......är dagens tillstånd.
__________________________________________________________

Efterfesten dog vid 07-tiden, vid 10-tiden var vi alla uppe igen.
Why? Whyyyyy?
Vi placerade ut oss i soffan, mådde som femtioåtta svåra år.
Loggade in på facebook och den första statusuppdateringen man fick se var:
"morgonstund har guld i mun"
Håll käften säger vi bara.
Här är de inget guld, varken i mun eller i humör.

Hur vi sen faktiskt tog oss ut, köpte käk, slog oss ner i solen i trädgårdsföreningen och njöt av värmen är en gåta. Men det gjorde vi.
Efter ett tag lockade ändå en mjuk soffa, kuddar, kanner vatten och horisontalläge mer än solstrålar och barnfamiljer som hade med sig hela köksbespisningen i picknickorgen.
tre hyrfilmer senare låg vi äntligen i ursprungställningarna i soffan
under film nummer ett höll jag mig vaken, under film nummer två snappade jag upp ledmotivet sedan slocknade jag, film nummer tre var inte att tänka på
sen åkte jag hem med en förbannat trevlig kväll/natt/morgon/eftermiddag/kväll i minnet samt en pågående fylleångest i kropp och knopp.

Hade tänkt att ta lite roliga kort igår men minneskortet bevittnar om att den tanken bara stannade vid ett misslyckat försök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0