nödvändig iakttagelse

Tycker att det är fantastiskt komiskt att Östgötatrafiken gör reklam för de nya, sena busstiderna genom att ge sig in i "kvart i tre ragg" hjälpen.
Krogarna gör ju sitt med att damma av en tryckare på slutklämmen av kvällen - en sista chans att hitta ragget för kvällen.....det såkallade kvart i tre ragget.
Men nu har alltså Östgötrafiken dragit detta ännu ett steg och bjuder på potentiell chans till KVART ÖVER TRE ragg.
En halvtimme extra tid och miljö/människoombyte - jo då, tror nog att bortamatchstatistiken en lördag i Linköping kan höjas.



Imorgon tar jag Kustpilen till Kalmar.....brukar inte vara någon vidare raggpotential på dom. Absolut inte klockan 08.00 på morgonen.
Men jag tror jag överlever en resa själv.
Jag ska ju ändå hem till Kalmar....underbart att vara hemma där några dagar.
Träffa vännerna, vara ledig, hänga på krögers uteservering och ha de gött.
Ska visserligen på en, vad jag anser, onödig rättegång oxå men det är en annan historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0