överskrift

Jahaja......sprungit med snickarbyxorna hängades på höfterna hela dagen
Maria har varit och roat klienterna på snickeriet denna dag
och hon har haft jävligt kul.
Väljer att säga "roa" då jag inte kan påstå att jag är någon vidare talang i detta yrke.
Jag varavde målning, high fives och en och annan kroppsmålning med del 1 i "konsten att vara dryg på svenska"
Det är inte lätt att vara rolig när man måste artikulera och prata långsamt, ironin och  skämten får lixom inte samma touch.
Men å andra sidan får jag nu träffa folk som borde uppskatta mitt sätt att berätta saker då jag har en förmåga att leva mig in min historia med ett yvigt kroppsspråk och överdriven inlevelse.
Förstår de inte mitt tal så kanske poletten kan trilla ner då de ser mig gestikulera som en galning.
Ett litet HA till mina vänner, särskilt i Kalmar, som allt som oftast ska påpeka min tendens att alltid köra charader.

Hursomhelst, en hel del förklaringar fick även ges idag...vad gör du?
Är inte du socionompraktikant? Varför springer du och jagar honom och det med penseln i högsta hugg?



Jag har iallafall mött underbara människor, har lyssnat till livsöden som man inte vill tro existerar. Jag har  "reflekterat" över mina observationer, säkert till min handledares stora förtjusning.

Tack för idag. Nu måste jag kila iväg. Busy dag, busy kväll. På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0