Torsdag = ledig imorn, övermorrn och överövermorrn. Comprende?

Sara och jag gick ikväll igenom vår gemensamma tid i skolan, alltså gymnasiet.
Hysteriska garv genomsyrade de flesta minnen.

Urval....
Jag, Henke och Sara visste om varandras inloggningsuppgifter till skolans datorer.
Vårt sista arbete tillsammans var projektarbetet i trean.
Allt material och skrivande sparades på Saras "datakatalog".
Ett par veckor innan inlämning gick jag och Henke in och kopierade över hela projektarbetemappen till min katalog medan vi raderade ut hela Saras katalog.
Nästkommande dag satt vi alla framför datorn och Sara skulle öppna mappen "projeketarbete"
Till sin stora förskräckelse hittade hon inte mappen.
Paniken krypte sig på och hon tittade oroligt på mig och Henke.
Alltså allvarligt, den finns inte!
VAD FAAN SKA VI GÖRA?
Jag och Henke började sucka hysteriskt och menade att allt var Saras fel. Hon hade minsann ha klantat till de!
SARA! FRÅGAN ÄR SNARARE VAD SKA DU GÖRA? DET ÄR JU UPPENBARLIGEN DITT FEL! 
Det lät vi henne tro ett bra tag.
Vi hade det hystersikt roligt, Sara hade det väl sådär.
Tillslut hade vi det så roligt medan Sara var så irriterad att det hela slutade med att vi försa oss och hemligheten avslöjades.
Men det var för jävla kul så länge det varade.

******************************************************

En favorit för Henke och Sara och deras drivande med mig var alkoholgrejen, ingen sanning i deras antydan givetvis.
Iallafall.
De hämtade information om AA- möten och 12 stegsmetoder.
Gömde informationsbroschyrer i mina block, böcker och skåp.
Under månader fann jag papper om detta bland mina tillhörigheter.
Pricken över i:t kom en dag när jag kollade igenom min almanacka och fick syn på att idioterna hade skrivit in påminnelser om AA-möten varje måndag för ett halvår framåt.
De hade även gjort en liten stjärna vid söndagar och skrivit grattis 1 vecka, grattis 2 veckor o.s.v.
Pennan med budskapet "dricka mindre" följde givetvis med under hela "drivande"processen.
Fyndigt.....det tyckte till och med jag.

******************************************************


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0