Måndag 18 april

just denna tid på året, tiden då värmen smyger sig fram, är den bästa
tiden då man inte förväntar sig att det ska vara värme varje dag, tiden då man blir överraskat glad av solens strålar 
tiden då jackan åker av och på, på och av
tiden då lyckan sprider sig i kroppen när man inser att man kan sitta ute och äta
tiden då njutningen av att kunna lägga sig på en filt och dra upp linnet och för att få lite sol på magen är oslagbar
tiden då du inte tar värmen för givet 

idag var jag utan handledare på jobbet så jag fick klara mig själv
ansåg att just idag skulle det passa att planera in lite jobb hemifrån
så efter lunch gjorde jag slag i saken, jag packade ihop mina grejer och åkte hem
en timme senare låg jag på en filt på innergården, linnet var uppdraget och jag njöt av värmen
insåg samtidigt att jag nog inte tagit igen mig helt och hållet från helgens bravader
så trött, så trött


där låg jag iallafall,  ända tills jag slog upp ögonen och insåg att jag stirrade rakt in i en spindel som skulle kunna platsa i Guiness rekordbok eller iallafall på Skansen
någon insatt i ämnet kanske hade sagt att den platsade utmärkt i en källare men det väljer jag att avfärda
den var sjukt stor och den var garanterat genmanipulerad för den hade minst 20 ben
jag kan ha kollat i kors så man kan dra av några ben.....men i vilket fall var det för många

vips så hade man insett vad som är det sämsta med den smygande värmen
alla dessa äckliga, envisa små(stor)djur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0