måste bara dela med mig.....

.........därför kör vi ett viktigt inlägg till idag.

pratade precis med min kära mor i telefon
det hon berätta fick mig att inse att jag måste byta mobil
och det snarast
Why?
Jo,
Hon föreslog att mormor skulle få en Ipad för då skulle hon kunna skypa med släkten på ett smidigt sätt och det överallt och dessutom tycker ju mormor att det är så roligt oxå.
Visst, visst.
MEN.......
Det kan ju inte vara okej att min mormor, Majbritt 84 år, skaffar en Ipad innan jag ens har fått tummen ur och skaffat mig en Iphone?
Och skype? När sen senast nöjde sig inte den äldre generationen med att tala i någon sorts lur som sitter i väggen?
Nej, detta håller inte.
Jag måste bli mer av en tekniknörd och komma ifatt mina två äldre generationer som har sprungit ifrån mig utan att jag ens har märkt det, och det gäller både min kära mamma och min kära mormor.
Var ska jag börja?

Mormor  och mamma har platt tv - jag har tjock tv
Mormor har inbyggd dvd i tv:n, för att inte tala om vad för sorts anläggning morsan och dom har - jag har en fristående DVD
Mamma har en Iphone - jag har en skjutlucka med touch
Mamma har en Ipod - jag har en Mp3
Och så nu, Mormor ska skaffa en Ipad och jag har......asså jag har ju inte ens något som kan jämföras med det?

Oj, oj...stackars mamma, du vet inte vilken björn du nu väckte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0