Göteborg

G Ö T E B O R G !

Näst efter Malmö i min favvostadslista ligger helt klart Göteborg.
Kan ha o göra med alla de fina människor jag har som bor där.
Lyckades få ihop och träffa de flesta...me like!

Torsdagmorgon rullade bilen mot kusten.
Väl framme, fullhandlade och sena insåg vi att det skulle va förjävla skönt att ta bilen till Jennifer och förfesten.
Man skulle kunna säga att vi var så in i helvete lata.
Och man skulle kunna säga att den latheten fick vi äta upp gånger tio.
Parkerade bilen och hade bara mynt så vi kunde stå till halv åtta dagen efter vilket betydde att vi, innan vi drog hem på natten fick gå till bilen och lägga på mer pengar och sen gå hem.
Vi missade givetvis de sista spårvagnarna så det var walking som gällde.
Fem tiden var vi hemma efter ha gått i göteborg i 1,5 - 2 h.
Vårt pris för latheten var ju inte klart där, nej nej, dagen efter var vi tvungna att GÅ och hämta bilen.....bakissjukna som satan.
Nae, att ta bilen till förfesten var helt klart ett uselt val.
Men kvällen var awesome.







Fredagen började som bekant med att hämta biljäveln.
Kuljul.
Sedan mötte vi upp brudarna vid slottskogen för häng utanför WOW.
16.00 korkades det upp igen.
Sjukt mycket folk som hängde runt omkring, härlig stämning och solen stod högt på himlen.
Hårt liv.




Emma, Carro, Karro o Lollo hade biljetter - buhu för oss, lyllo för dom.
Emma o Carro kom ut o joinade oss i parken en stund och som plåster på såren för att jag inte hade ett festivalband fick jag mig ett läppsyl med tillhörande halsband. Min avundsjuka var räddad ;).





 





Nu är jag tillbaka i Linköping...ganska gött. Har varit hektiska veckor när man bara vart hemma för att packa om väskan innan det har varit dags att rulla vidare.

Bussturen hem klarade jag förvånansvärt bra...mådde inte illa någon gång. Kors i taket, det var bra längesen det skedde.
Somnade dock ganska snabbt och vaknade av att det var väldigt blött på kudden av allt dregel och att solglasögon skar in på bakom örat. Precis som vanligt när jag somnar på bussen med andra ord.

Lördagkväll snart på ingång alltså, jag har sagt att ska jag lyckas peppa om för en hård utekväll igen måste de bli en go förfest. Så jag gick in för mitt mission och lyckades jävligt bra om jag får säga det själv.
Förfest väntar snart hos Marcus och grabbarna, så brudarna får hänga med på en klassisk simmarfest.
Blir dessutom upphämtad här, lyx måste jag säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0