On the road - Skåne!

Än en gång har Malmö stad levererat, än en gång har jag förälskat mig i den.
Hade det inte varit för praktiska saker så hade jag flyttat dig direkt.

Vår skåneroadtrip började dock inte i Malmö utan Österlen, närmare bestämt Borrby. Missförstå mig rätt, denna by är jättemysig MEN inte när det ösregnar. Rastlösa själar på vift var bara förnamnet.



På fredagen styrde vi bilen mot livligare breddgrader....tack och lov.

Dealen för utehänget denna helg var Möllan på fredagen och Skeppsbron på lördagen..
"alternativ" VS "stek"
för att tillfredställa allas önskemål

Häng på Möllan vart alltså startskottet för helgen...





Persson och Gustav har hund vilket jag hade förträngt. Jag fick det både bekräftat och konstaterat att jag inte är någon djurvän.
Doggen var ingen vidare vän med mig heller så det var nog ömsesidigt.

Fick uppgiften att hålla kopplet en gång....min min på kortet bevittnar om att jag kan le även fast jag absolut inte menar det.
Tror det hyseriska leendet avslöjar mig i vilket fall.


Doggen coolade ner sig lite efterhand och kunde stoltsera med konster som High five....vilket jag alltid är svag för.
Dock så ligger doggar överlag så lång bak i min lista att inte ens en high five kan få mig att ändra inställning. 



LÖRDAG!
Förfest innan Skeppsbron.
Polare Dj:ade där så pass på att hinna träffa honom också. Massa flugor i en smäll vilket alltid uppskattas.







Det ställdes till med utmaning.
Ge inte mig en utmaning för guds skull!
Jag kan ju inte ge mig.¨
Ingen kunde.
Det kom att handla om prestige.

Vips och 9 nötter sitter och försöker slå knut på ett körsbärsskaft med hjälp av endast tungan.

Här är beviset på min, tillslut, lyckade knut.





Söndagsbakishänget bestod av megabrunch ätning och sedan häng i Västra hamnen.
Min absoluta favoritplats i Malmö!
Strand, klipphäng, restautanger, hamn, sevärdheter och härliga människor på ett och samma ställe!
Att det dessutom var fint väder, Volleyboll - SM och annat kul gjorde inte dagen sämre.








SOMMARFEELING!




Förutom att vi nu tar med oss minnen från en jättemysig och rolig helg så har vi även byggt på vår allmänbildning.
Som sagt, i detta gäng är det ingen som ger sig, INGET får lämnas som frågetecken.
Med en iphone ständigt i näven kan ju nu allt googlas direkt. Inget som lämnas därhän nu inte.

Kollade Wikepedia historiken och hittar bland annat:

Tryffel
Räckor
Barnen i bullerbyn
Musketörsgatan
Oden
Kärleksguden

Allt är nu glasklart, det enda frågetecken som är kvar är:
Vad i helvete är detta för samtalsämen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0