Kom igen.

Jag, morsan och syrran befinner oss nu i mormors lilla lya.
Alla sover utom den äldsta flickan i den yngsta generationen.....alltså jag.
Why?
På rak arm kan jag konstatera att det är mer troligt att jag inte somnar här än att jag somnar.
1. Snarkningarna är av maxkaliber och de blandas till en härlig mix då fler personer är inblandade.
2. Ungefär 150 prydnadstomtar stirrar på mig.
3. Jag ligger på en luftmadrass.
4. Sa jag att de snarkar?
5. Det är minst 26 grader.
6. Tänk om kristallkronan trillar ner i huvudet på mig?

Är man dessutom inte ens trött till råga på allt samtidigt som förutsättningarna är enligt ovan, ja, då ska man nog fundera på att hitta på något annat.
Men vad?
Känns inte som att man kan förvänta sig någon storslagen aktivitet klockan 00.12 på ett serviceboende?

Någon som har en ide på lösning?
Jag är idel öra!
Med vänlig hälsning / ej zzzzzzzzz

Ps. Kuriosa till punkt 2 på "detta gör att man inte kan sova listan".
Bilden...tre tomtar inom en radie av 15 cm. Tänk er sedan än lägenhet på 70 kvadrat där tomteplaceringarna är precis som på bilden ovan.
De blir en del tomtar kan ja säga. Tror jag underlevererade info när jag sa att det var 150 tomtar som stirrade på mig....det dubbla är nog mer troligt. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0