must och tåg

mina första (och ibland oxå enda) utkast när jag skriver är oftast fyllda med stavfel i form av tappade ord och tappade bokstäver (därav en hel del sådant här).
anledningen är att jag skriver mycket långsammare än vad jag tänker (no shit, det är ju inte alls vanligt?), dessvärre lägger jag inte det faktumet på minnet.
jag tror jag är nån superwomen när jag skriver.

idag fann man denna uppmaning på en kollegas skrivbord;
OBS! Personalmus ta med! Det ska stå - Personalmust....alltså julmust till personalen - ta med det. Men innan jag hunnit skriva klart must börjar jag skriva ta. Vad ett t för lite kan göra.

häromdagen fanns detta i dagenteckningarna;
Växthuseffekten? Det ska stå - växthusgruppen, effekten? Alltså vad har effekten varit av den gruppen.

Inte lätt att vara för effektiv för sig eget bästa.....det visar sig oftast vara oeffektivt.

Annars?
Luciatåg ska man gå har jag hört.
De e fett.

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0