Något som inte stämmer.

Jag har nu börjat ett välförtjänt jullov.
Kropp, knopp och själ nynnar på melodin "jullov" samtidigt som min fötter stampar takten till tipp, tapp, tipp, tapp, tippitippitipp, tapp.
Det är bara ett tiny litet problem. En liten detalj som inte stämmer.
Jag har ju inget jullov.
På pappret finns det absolut ingenting som tyder på någon jullovsmelodi.
Det är just nu lite av ett dilemma i mitt huvud skulle man kunna säga.
Frågan är hur detta ska lösas?
Samtidigt som jag skriver frågan så skriker jag till mig själv; ähh, who the hell am I trying to kid?
Det finns ju ingen lösning på detta.
Det är bara att ta tjuren vid hornen, skaka av sig tipp tapp och inse att det är nynnande av Idas sommarvisa som innebär nästa lov - vilket inte är inom den närmsta tiden.
Jaha, då kör vi då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0