juletid.

julaftonsfirandet började redan i fredags eftermiddag
det startade med att morsan drog iväg mig och syrran på något hon påstod skulle "höja julstämningen" innan det var dags för julbord med övriga sällskapet.
efter att ha deltagit i denna "stämningshöjare" kunde vi alla konstatera att
1. Vi hade inte den rätta åldern inne.
2. Vandra i lera upp till knäna är inte lika julpepp som snö upp till knäna.
3. Det var väldigt mörkt.
4. Överskattat.

Vi var alltså i skogen utanför fridhem där jultomten och hans tomtenissar håller till.
Man vandrar upp till toppen av ett mindre berg med ficklampor som enda lyse.
Väl mött tomten får man lämna önskelistor och kika in i de olika stugorna där tomtefamiljen bor.
Denna förklaring kan väl bara få ett ? som reaktion. 

Så, ja - morsan måste fått hjärnsläpp och missat åldern på oss "barn" när denna idé kläcktes.
Mitt i allt mörker och lera krockade jag dessutom med en stor äcklig häst.


Leriga, kalla och lite tjuriga åkte vi sedan hem.
Och där mina vänner var det minsann julstämning iallafall.

 

 

 

 

Självaste julafton firades sedan med farsan och kusinerna....
....och som vanligt satt vi alla som stirrande fån när Svensson, Svensson rullade igång.
Inga repliker utav skådespelarna själva hörs utan det sköts utav oss tittare.
Svensson, Svensson- finns det något med juligt?



Så med det....God Jul.

Nu ska en sova till det lite...piggna på sig lite. Skjuta undan den smygande förkylningen och ladda inför juldagens hemvändarkväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0