25

redan i morsans mage var man utrustad med kloka val
den 28 februari var dagen då jag skulle ha fötts
28 februari 1986 -  dagen då Olof Palme mördades
jag visste bättre än att komma till världen på en dag som alltid kommer att förknippas med landssorg
så jag bestämde mig för att vänta tills den största dramatiken hade lagt sig och tittade ut 10 dagar senare istället
morsan var väl inte supernöjd över det - fick föda ut en mastodontbebis!

detta var snart 25 år sedan
25!!!!
Hur faan gick de till, jag fyller 25 snart?

 jo, grejen är väl den att det finns flera tecken som uppenbarat sig på sistonde som visar på att jag börjar närma denna siffra
hemskt!

♣ Tanken om att karuseller som uppswinget på Liseberg faktiskt kan ta död på en, jag lovar!....va fan, jag har aldrig varit rädd för sånt?


♣Hellre en sväng till i backen, så sänks farten lite - va faan, jag har aldrig varit farträdd? Svängar har ju bara varit ett nödvändigt ont, störtlopp is the shit har varit ledordet enda sedan jag för första gången ställde mig på ett par skidor, då var jag tre år. Nu är ledordet, inga brutna ben tack.

♣ Med simningen har man åkt land och rike runt, andra länder oxå för den delen, med en halvdan guppande buss. Så gott som varannan helg var man iväg......de tjoades, sovs, styrdes, flirtades och peppades på resorna. Men nu, tro mig, det finns inte en chans att det skulle ske, numera är det första pax på platserna längst fram som gäller och tappar du blicken på vägen för en sekund så kan du räkna med en "måilla"attack. Roliga bussresor är plötsligt ett minne blott.

♣ Ens bilder på kameran består inte endast av kort på människor utan även naturbilder finns att skåda....HA, det faktumet hade vart ett stort skämt för ett par år sedan. Jag har då aldrig brytt mig om fin natur.....jag hatar naturen. Eller hatade.

♣ Att flyga, lite creepy ändå? Luftgropar och turbulens förr betydde, faan oxå - nu kan inte flygvärdinniorna komma med pysselboxen eller gratiscolan eller alkoholen. Numera betyder det.....hjälp!!!!!

♣ När var det? Hmmmm, kanske 15 år sen! AH va faan, att man ens kan säga "det var kanske 15 år sedan" det är ju som en smäll på käften. Jag är ju 15 och ett halvt ungefär, på sin höjd.

Säg inte att man gått och blivit en gammal mes?

Absolut inte, antagligen bara lite klockare
 men att vara klok är faan en aning tråkigt

Men man kan ju oxå tänka att det finns många tecken som visar på att jag inte är en dag äldre en 25, borde inte ens vara i närheten av 25 , snarare 20, på sin höjd.
typ det faktumet att jag kollar på big brother och paradise hotel
väx upp kan man kanske tycka istället

tecken eller inte, bra eller dåligt - snart smäller det

25!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0