när djupa andetag gör ont

Hur man överraskar sig själv med ett "bitterfittabeteende" du inte trodde du hade....

Var på väg hem idag, i mörkret, när några grabbar (pojkar) kom mot mig och jag kunde på avstånd ana att de hade något i görningen. När de kom upp jämsides så puttar den ena killen till den andra så han flyger in i mig. Rent instinktivt höjer jag upp armbågen och slår till……

Ajjjjjjj…….mammma!!!! skriker killen

Skyll dej själv din idiot hör jag mig själv hojta tillbaka

Jag vänder mig om och inser att ungarna är i 10 års-åldern och att de var antagligen bara ute efter lite småaktigt busande.  Sorry guys, ge er inte på berg när det finns småsten.  Jag var helt enkelt inte på humör idag.

vet inte riktigt om man kanske ska skämmas över sitt beteende?
eller om man ska bli mörkrädd över att man antod att de var ute efter något annat?
eller om man ska bli galen på alla ouppfostrade ungar som finns?
antagligen en blandning av allt

och mer vikt än så tänker jag inte lägga vid det hela
nu ska jag njuta av denna underbara låt, glömma, eller åtminstonde koppla bort våra tråkiga omständigheter och bekymmer som lämnat oss med ingenting och ställa klockan på 06.00 - det är spinning kl 07.00 imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0