ett sätt att skada sig.....

man kan ju inte annat än säga
"typiskt mig"
jag ska då råka ut för de mest konstiga sakerna

dagens

är på väg hem på cykeln när en kärring väljer att plötsligt slänga upp sin bildörr utan någon som helst förvarning
PANG
jag satt som en smäck i bildörren
eller nej det gjorde jag inte.....jag låg i en hög intill dörren med cykeln över mig och med en hystersik tant bredvid mig som skrek att vi måste åka till sjukhuset
kan tänka mig att scenariot såg ut lite som när den stackars gubben i Sunes sommar kör rakt in i Rudolfs krycka och sedan gör några volter och landar i en grop
hursomhelst.....jag gjorde inga volter, det var nog bara ett väldigt ograciöst fall
 tanten var övertygad om att jag hade landat på huvudet men jag var säker på att så inte var fallet
hela min högra sida var omtycklat, inkusive en öm handled men huvudet var inte med i skadematchen
tanten insisterade.....slängde in mig i hennes bil och vips satt jag i väntrummet på akuten

fick röntga handleden och en läkare kolla till huvudet
allt var okej, inget allvarligt iallfall
en kraftigt stukad handled och ett utlåtande som säger att jag inte bör åka snowboard om en vecka för det däremot kan göra att jag faktiskt bryter den om jag skulle råka falla
lite blåmärken som pryder benen
Annars.....mår jag finemang
Mest synd, var det nog om tanten.......stackarn trodde att hon tagit död på mig
jag har knappat hunnit känna efter hur ont jag har förrän nu......för innan tog den hysteriska tanten upp all min uppmärksamhet
Och nu har jag ont
Men själva grejen är ju ganska komisk ändå






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0