pluggdisciplin på villovägar

Vi har då både drömt mardrömmar och skämtat om att vi någon gång kommer att bli väckta ur vår skönhetssömn av att en bil utanför får sladd och kör in i ett av våra fönster. Att helt enkelt bli väckt av att en moturhuv sitter som ett smäck över sänghalmen. 
Det är ju inte direkt någon omöjlighet i och med att vi bor på källarplan och har en mycket märklig korsning ca 1 meter från fönstrena.

Hur som helst, idag hände det nästan

Satt i lugnan ro vid skrivbordet och kollade igenom gamla kort på datorn, jag var djupt försjunken i de minnen korten väckte när jag plötsligt hör, känner och märker av världens smäll
jag blir så överraskad att jag rycker till och ramlar av stolen
lite skrik och gnissel hörs sen blir det tyst och min syn ut genom fönstret täcks av bilar
VA FAAN HÄNDE DÄR?
kravllar mig upp från golvet och ställer mig på sängkanten för att se ut och ta mig faan....

Jajemän, precis utanför fönstret stod det en bil som var mer eller mindre mos omringad av andra bilar som var lite mindre mos

jag tackar för att de tillslut valde att avsluta deras vannsinnesfärd vid det fönstret där jag har staket mellan väg och fönster och inte vid det andra som står helt öppet från vägen




(bara för att informera så verkade det som att alla inblandade från olyckan klarade sig "bra", småtjuvkikade ut när alla ambulanser, brandbilar, bärgningsbilar och polisbilar samlades på platsen och efter lite om och men lyckades de iallfall få ut kvinnan från bilen, de andra gick ut själva)


På tal om att ta sig ut så är det nog dags för mig själv att styra mot ytterdörren nu,....usch, gillar inte att det singlar ner snöflingor hela dagarna och att backen åter består av is, mysigt ett tag men nu räcker det

jag vill ha på mig skinnjacka och converse
jag vill glida runt i solglasögon och slitna jeansshorts
jag vill sitta i en park och dricka iskall öl som egentligen gått och blivit pissljummen och samtidigt höra tonerna av en dålig sommarplåga

jag vill ha sommar eller
åtminstonde början till vår








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0