Varför? Därför! Men varför? Det bara är så! Men varför är det bara så? Därför!

konversationen vid matbordet......

Jag - Elin! Ät lite, prata lite och sen äter du lite igen.....annars måste vi sitta här hela kvällen
Elin - Varför då?
Jag - För du måste äta och pratar du hela tiden så äter du ju inte och då måste vi sitta här hela kvällen tills du har ätit upp
Elin - Men om du ska sitta här hela kvällen, vem ska då natta Linnea?
Jag - Ja, precis vem ska natta Linnea då? Det är ju jag som ska göra därför har vi ju inte tid att sitta här hela kvällen. Men ät nu, nu har vi pratat jättemycket igen.
Elin - Det är ju du som pratat jättemycket
Jag - Ja, men jag svarar bara på dina frågor
Elin - Varför då?
Jag - För att du ska förstå varför
Elin - Varför då?
Jag - För att du ska äta
Elin - Varför då?
Jag - För annars blir du ingen stor flicka som fyller 5 i höst
Elin - Om jag inte äter fyller jag inte 5 då?
Jag - Jo, men du blir ingen stor 5:åring då
Elin - Så om jag äter den här korven blir jag stor i höst då?
Jag - Ja
Elin - Då behöver jag ju inte äta korv nästa gång för då är jag redan stor?
Jag - Jo det måste du, man måste äta hela tiden, annars blir du inte stor när du fyller 6

osv osv......såhär håller vi på, spelar ingen roll om det handlar om tandbortsning, godnattläsning eller varför inte fluger äter flugsvamp då det heter flugsvamp.
Men den frågvise fröken är bara för go, ibland för smart för sitt eget bästa då hon ställer mig mot väggen med frågor som bara kan besvaras med ett därför
men denna unga fröken nöjer sig aldrig med bara ett därför
hon gör kloka konstaterande som bara kan besvaras med ett mmm, i och för sig ,och sen är det bara att ge med sig

häromdagen....
Maria - Åh, nu är den färdig, vad fin den blev!
Elin - Nej, den e ju inte alls klar, vi har ju inte fyllt i snögubbens kropp?
Jag - Men, en snögubbe är ju vit om kroppen och vi har ju ingen vit penna.....pappret är ju vitt så det blir ju bra!
Elin - Men Maria, det är ju bara en teckning, det är ju inte på riktigt! Det är ju en målarbok, det är ju meningen att man ska måla!

Ja, vad ska man svara?
Nej, det är ju inte på riktigt och ja, det är ju meningen att man ska måla, men snögubbar ska vara vita ju, det är ju superviktigt, speciellt för mig som är 24 år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0