do not run

I 12 år fick man det inpräntad i huvudet att om man går i skolan så har man lov kring jul.....det så kallade jullovet
nu går jag i skolan men inte faan är det planerat nåt jävla jullov inte
tentaperiod istället

men jag har nu, efter att ha försökt mig på att ha en pluggdag ett antal gånger denna jul kommit fram till att den kunskapen jag fick från mina 12 år i grundskola/gymnasie ang regeln om jullov insett att det är en kunskap jag inte kan se förbi

Det går bara inte att öppna böckerna
det började med att jag faktsikt tog upp dem ur väskan
nästa steg var att lägga dem på hyllan
nästa att lägga dem på köksbordet
bara för att få se dem varje dag och kanske, bara kanske få ett infall och faktsikt öppna dem också
men som sagt det går bara inte
jag slänger ett öga på dem men bara det lilla gör att jag måste ta en tupplur eller fly fältet ner mot stan
att plugga under julen går alltså i mot allt vad jag tidigare lärt mig

men för att se det hela från den positiva sidan så är det ju iallafall fastställt att man lärt sig något under sina år i skolan
inte fy skam det inte

på tal om skam
skam den som ger sig, det är ca 7 dagar kvar på det egentliga icke jullovet så kanske, kanske finns jag på biblioteket en dag
det är inte vidare troligt men mer oväntade saker har hänt denna jul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0