Fredag 1 juli

Häromdagen råkade jag överhöra en såkallad "diskussion" från ett gäng ungar i 10-årsåldern.
En av tjejerna frågade en annan tjej vad hon hette.
Patte svarade hon glatt.
Man kan ju nu bara ana vart diskussion drog iväg när det är ungar som är inblandade.
Och mycket riktigt....ett hysteriskt asgarv bröt ut bland de två andra tjejerna.
"Patte" stod frågande och fattade  absolut ingenting.
- haha....vet du vad Patte betyder eller?
- ehhh, ja, de e mitt smeknamn på Patricia.
- neeeeeejjjjjjj....hahaha, de betyder Tutte, Bröst!!! Hahah, du heter Tutte, du heter Tutte! Här kommer bröst, här kommer bröst!
Där kände omogna Maria att hon bara var tvungen att sjunka till deras nivå, Så:
jag frågade en av tjejerna vad hon hette.
Lisa, svarade hon.
Grattis Lisa, Lisa betyder tyvärr piss på arabiska. Det är ju sådär kul! Vilken osis för dej!
(fråga mig inte varför det blev just piss som Lisa skulle betyda.....antar att jag helt enkelt hamnade i kiss och bajsåldern i samband med mitt i övriga omogna beteende)

Idag är det fredag och ni vet vart ni kan finna mig.
Jag är dock osäker på om de blir så, det får närmaste timmen utvisa, vi har inte bestämt oss ännu.
På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0