happy, happy, happy

jag vill mig påstå att lördagskvällen med tillhörande söndag har innehållit allt som ett helgpaket ska göra

Förförfest tjejmys
Kollade matchen och firade med drink på balkan.



Förfest
Det startades kubbturbering direkt när vi kom....tjejerna mot killarna.
Vi vann....första omgången. Killarna ville ha revansch så det vart en omgång till - grabbarna vann. Men de insåg snabbt att det då bara blev 1-1 och det går ju inte att leva med. Så med det - en omgång till - tjejerna vann - killarna åkte på storstryk.
Dessvärre stannade inte turnering vid detta för dåliga förlorare var bara förnnamnet. "Vi kör till midnatt om det ska vara det som krävs för att vi ska slå er".
Dumma som vi var gick vi med på en omgång till och en till och en till. O tillslut vann killarnas tjurskallighet och vi kunde lämna kubbet bakom oss med att de vann med 5-4.



Och kunde istället börja fokusera på det viktiga.




Minglande, dansande o annat på Ågatan.





Dessa två - de bästa jag har. Tur att de är så snygga också.

Efterfest
Det mest storslagna med den var att vi fick med oss Sara.
Det dansades enda till morgontimmarna. Sen slocknade vi plötsligt.
Önskade med hela mitt hjärta att den film som spelades in när ja, Sara o Fegge dansar skulle vara sevänlig. Dessvärre är den mest svart och man hör bara våra sångröster, danskommandon och garv.

"Byte - kundvagnen - köööör!"
"Byte - vattenspridaren - kööör"!
"Byte - pingis - kööör!"


Dagenefterhäng
Pizza och napping ute. Vi var de tappra få som orkade med att flytta kroppen från säng och soffa till något annat. Vilket som får ses som en vinst - tror jag. Frisk luft ska vara bra har jag hört. Inte för att jag hittintills har märkt någon smärre skillnad i det allmänna välbefinnandet.
Kan ha och göra med sömnbrist. 2 timmar räcker nog inte på ett dygn.





Somnar och vaknar med ett ryck då Matilda utbrister "Vad det där en fågelkiss eller börjar det regna?"
Det var regn som tur var. Dessvärre fick vi stressa iväg upp till lägenheten vilket var en alldeles för avancerad övning att göra. Det vände sig i magen både en och tio gånger innan soffan var i sikte och vi kunde pusta ut. 

Snart gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0