Ösregn och äcklig värme

det blev en helomvändning igår och jag hade det nästan på känn
peppen infann sig helt enkelt inte och fröknarna Sara och Marias alternativ  - hemmamyskväll, lät mer lockande och passande 
SÅ vi hängde på dom helt enkelt;
vi bytte bort partystrassen för onepiecen
vi bytte bort vinet för colan
vi bytte bort förfesten för filmen
vi  bytte bort dansgolvet för soffan
vi bytte bort vårt partyliv för pensionärslivet

Så här med facit i hand, alltså att vakna pigg och kry idag så var beslutet igår suveränt.

Annars så kan jag konstatera att blomma sju nu gått i graven...

sex kvar.

O C H ;
Mongoliskan är det enda språket i världen som har ett ord för den känslan man får när man blir sparkad i magen av en häst.

Det är fysiskt omöjligt för grisar att titta upp i himlen.

Det finns 9 män i Sverige med Fantomen som förnamn.

I Greene är det olagligt att äta jordnötter och gå baklänges på trottoaren om en konsert pågår.

Sniglar kan sova i tre år.

detta inlägg kan helt klart gå i graven som det mest onödiga och denna dag kommer helt klart kunna kategoriseras under "konsten att inte göra ett skit" fliken
jag ska njuta av soffan  - kolla in fotbollen, antagligen dra en eftermiddagslur för att vila upp mig till kvällen, byta sida av soffan vid lämliga tillfällen samt hoppa i några vattenpölar
tufft liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0