Söndag 4 juli 2011

Temat idag var barn...då gäller det att vara utvilad
synd att jag inte fick sova förrän 04.30 igår
när man väl tänker till och åker hem tidigare, nej då ska ens inneboende i form av syster ringa och väcka en, trilla in i lägenheten och väcka en och sedan prata i telefonen i en timme och då hålla en vaken.
F A N

Denna dag till ära mötte jag först upp Erika och joddlande Simon.
Simon drog bara en spya på mig idag vilket får ses som ett nytt, mycket duktigt rekord.
Bra jobbat!



Sedan kom mina favoritprinsessor med toppenfamilj från Öland och hälsade på mig.
Hur underbart som helst att se dom komma springande för att sedan slänga sig runt halsen på en.
Har saknat mitt "Nanny" jobb, har saknat ungarna!

Då familjen inte varit i Linköping förut så fick jag leka guide och jag får, än en gång, motvilligt, medge att det i min stjärnstatus finns ytterliggare en lucka (förutom konsten att ro) - nämligen guideförmågan.

Vart kan man ställa en husvagn?
ehh....ja, eh...
Är det Göta Kanal?
ehh, ja, eh, stångån?
Den där Kinda Kanal båten, vart lägger den till? Vart kan man gå på?
ehhh, ja, ehh, vet inte.
Hur lång tid tar det att åka med den till Berg?
ehhh, jag vet inte.

och så vidare......

Jag visste iallafall var en lyxlekpark fanns och den guidningen fick givetvis en tio poängare.....iaf av barnen.



Till och med jag fick gunga....men jag mådde illa efter en och en halv sekund så jag avbröt spektaklet och höll mig till påpuppningen istället. 



Nu blir de gonatt.
Imorn kommer det finbesök från Kalmarhållet igen, Sanna kommer och hälsar på vilket ska bli super.
Jag ska visa henne allt jag vet - alltså min lägenhet och innerstan.
Dit hittar jag, där kan jag guida, var så säkra.
Allt är vattentätt bara hon inte frågar vad en gata heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0