Årets första, riktiga, sommardag!

Igår kom sommaren!
Och ännu bättre....det verkar som om den ska hålla i sig hela veckan.
Och bäst.....jag jobbar endast två dagar denna vecka!

Sommaren, den klarblåa himlen, den hettande värmen inleddes med kombinerat sol/bad och plugg vid det nya johannelundsbadet.
Det blev inte så mycket plugg....typ ingenting.
Och det hade inte med vår något lata sida att göra.
Utan....
vi hamnade mitt i:
98 kollobarn som sprang omkring och kastade lera, skrek och var allmänt jobbiga
samt
8 medelålderfyllon som var så dyngraka att något så simpelt som att stå på sina ben verkade vara en hel vetenskap.
Pröva att plugga i den miljön.....jag tror nej.

Vi badade iallafalll, solade och tryckte in musik i våra öron.




Förkvällen spenderades i Bergs slussar...inga kollobarn som störde och inga fyllon ramlade över en men ACK 20 fiskmåsar som Sara lockade till oss genom att kasta iväg en macka när vi käkat klart.
Så där satt vi och duckade för de lågflygande måsarna och skyddade oss med händerna över huvudet för de skitande måsarna.
Bra Sara!
Du hade varit värd en skit i huvud!!






Kvällen avslutades med att Rickard mötte upp oss på stan och vi drog till Storan för ett glas vin.

Så jävla värd dag.

Denna dag lär bli lika bra....jag ska dock inte sola baksidan idag, för jag har helt klart bränt röven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0