Hatar äckliga småflugor och...


.....för ett tag sedan hörde jag denna låt på radion och tyckte då att den var härlig att lyssna till....
sen började jag uppfatta texten
fast nae måste jag säga
Hade min pojkvän eller var det nu skulle vara börjat sjunga denna för mig hade jag tagit löpet direkt.
Jag får lite Josef Fritzel känsla över det hela....

utdrag ur låten översatt till svenska...

Ibland önskar jag att du var en sjöjungfru
Jag kan uppfostra dig i badkaret hemma
Vi kan bada tillsammans
Göra dagliga utflykter till stranden

Oh, du o ja
Det skulle vara bara du o ja

Jag önskar att du var lite större
Inte bara stor utan riktigt fet
Du skulle då inte kunna komma igenom dörren
Du måste då stanna i min säng hela tiden

Jag önskar ofta att du hade fjädrar
Jag skulle då kunna ha dig i en stor bur
Jag kan sitta hela dagen och titta på dig
Jag kunde sjunga för dig och det skulle vara okej

Jag önkar du var lite långsammare
Inta bara långsam utan paralyserad
Isf kan jag koppla in dig i ett elluttag,
så att du aldrig skulle kunna rymma.

Jag önskar verkligen att var mindre
Inte bara mindre utan väldigt kort
Sp jag kan ha dig i min ficka och
ha med dig hela dagen.

Ohh,,,du och jag
Det skulle vara bara du och jag.

Ska detta vara romantiskt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0