Onsdaglycka!

Ovärt eller värt? Ovärt blir värt?

Klockjävel som ringer 05.50?
- Helt klart ovärt!
Att inse att det är ens egen klocka?
- Fullkomligt ovärt!
Och sedan förstå att det är till jobbet du ska?
- Hemskt ovärt!

Komma till jobbet?
- Ovärt men nödvändigt!
Dagen går på jobbet?
- Det ovärda börjar bli värt!

Jordgubbar och glass som förmiddagsfika?
- Värt, såklart!
Lunch ute i solen med gamlingarna?
- Lite ovärt ändå - för varmt!

Spontan allsång efter maten?
- Hahah.....så jävla värt! Vi kör igång " Är du kär i mig än du Claes Göran" på högsta volym, jag klappar igång gamlingarna och sedan skriker min kära vapendragararbetskamrat " Maria på bordet, Maria på bordet"! Jag höll på att dö av garv....mer opassande tillfälle att ställa sig och köra en shake på ett bord får man leta efter.

Sluta jobbet?
- Värt!

Ut till Viggeby och grilla, bada och hänga med syrran och farsan på kvällskvisten?
- Så fruktansvärt VÄRT! Sommaren när den e som bäst.






Farsan i sitt spänstigaste ja!
 



Jobba imorn?
- Fan, ovärt!
Något att längta till under dagen imorn?
- Japp, så värt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0