A trip down memorielane

Bland gamla papper fann jag häromdagen ett häfte från gymnasietiden......från de sista veckorna i trean för att vara exakt.
Med ett leende på läpparna började jag läsa och med ett asgarv och tårar som rann ner för kinderna avslutade jag läsningen.
Vår geografilärare bad oss att skriva ner några ord om våra närmaste vänner i klassen och sen skulle han sätta ihop ett litet rim om varje person baserat på de orden och hans egen uppfattning om oss. Jag, Sara och Henke var en grupp. Man fick inte veta vad de andra i gruppen hade skrivit om en så med andra ord fick jag inte se vad Henke och Sara skrev om mig och vice versa.
Hur som helst....pappret jag rotade fram var alltså rimmen som vår lärare komponerade ihop för ett antal år sedan.
Så jävla kul...



OBS!....ta det med en nypa salt då jag tror att vårt gäng var medvetet jävliga mot varann och överdrev lite (mest för att försvara det som står om mig själv)

Så, här kommer dom. Rimmen om oss, tätt följt av ett kort när vi e så snygga vi kan

Henke

"Kunde ej tänke när han skulle köra upp,
bromsa i ett gupp.
Raggar ofta nere på Harry´s,
kanske blir han lite darris.
Bor i hus i Lambohov,
väntar nu på sommarlov.
Alla kunskaper han täckt,
i sitt utlandprojket,
har han slutfört raskt och käckt."

Maria

"Kunde sätta en tia,
vattentorn och kaknästorn var samma sak,
tänkte hon med sin bak?
Hon gillar att festa och dricker det mesta.
Just nu är hon singel men gillar mycket mingel,
flirtar vilt med varje pilt.
Måhända där finns nån som passar,
en sådan som runt henne tassar,
men oxå bär hem hennes kassar."

Sara

"Det var gott ändå sade Sara H
När hon åt upp godisbiten,
den som verka lite sliten,
hade varit i ett öra,
sådant får man inte göra.
Konstiga husdjur är hon van,
en salamander och en leguan.
Torsk i Tallin blev hon ej,
denna rara lilla tjej,
fast hon aldrig säger nej."


För övrigt saknar jag denna karl....han flydde landet för herrans massa år sedan. Somras var senast vi sågs för att prata gamla galna minnen och för att skapa en del nya.
Det är faan bara han som kan decka på Braskens bros mc donalds en sen sommarnatt och vara jävligt nöjd med det.


pallra dig hem snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0