jag vaknade upp till solens strålar och mitt latenta beroende vakna åter till liv - ge mig mer, ge mig sommar nu

Jag satt och öppnade de paket jag fick av vännerna som hälsade på i helgen
Emma satt bredvid och väntade spänt
plötsligt säger hon något i stil med;
- man kan ju hoppas att det är något man kan håva in till hemmet.....eller hur Maria?
underbart ärligt och smart tänkt, tycker jag

Vem skulle inte vilja utnyttja andras presenter?
Tur som hon hade så var det presenter till hemmet, så nog fick hon håva in lite hon oxå

underbart fina glas får nu ta plats i mitt vitrinskåp
tack mina vänner!

Idag har jag sökt sommarkurser.....mest för att utnyttja systemet och kassera in lite studiemedel egentligen.
Ska visserligen jobba hela sommaren men tänkte att en kunde trycka in lite plugg också, det borde inte vara några problem, det är ju inte så att man inte är smart , sjukt effektiv och jobbar bäst under press!

skrollade ner bland kurserna och fann dessa....
Harry Potter och hans världar (Distans, Deltid) 7,5hp
HBO och det samtida TV-dramat (Distans, Deltid) 7,5hp
Disney Studies- film, litteratur och fenomen (Distans, Deltid) 7,5hp
Vampyrfiktion (Distans, Deltid) 7,5hp
Vampyrer och makt. Konstruktionen av vampyren i fiktion och samhälle (Distans, Deltid) 7,5hp

Är det ett skämt?
Man kan ju lika gärna skriva "jag vill få CSN över sommaren, så ge mig pengar, jag skiter i vad jag pluggar bara det är lätt och larvigt" på ansökan?

Jag bestämde mig för att min ansökan inte skulle avslöja mina intentioner på samma utmärkande sätt så jag valde några företagsekonomikurser och sociologikurser istället!

klapp på axeln till mig

Och en till AIK också som slog ut katiga HV

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0