a punch in the face for you

Bara stenkast från vår lägenhet ligger Södercentrum,
på andra sidan stan, ca 1 mil,  ligger Berga centrum

detta faktum gör att det ibland kör ihop sig för mig

I min hemstad har vi  Berga centrum och det ligger på Berga söderleden.
Två olika ställen i Kalmar heter alltså typ samma sak som ett ställe i Linköping.
Detta medför att de olika platserna i Kalmar oftast får gå under samma samlingsnamn i mina tankar
- Berga Södercentrum

Detta blir ju väldigt fel om man faktsikt befinner sig i Kalmar.

Jag undrar hur många stackare som har gått på min förklaringsmiss här i Kalmar?
Ena gången förkarar jag vägen till den ena sidan av stan och nästa gång till andra sidan av stan.
Undrar när jag själv kommer att hamna på fel ställe på grund utav att jag blandar ihop platserna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0