fortfarande lördag....

Solstolshänget på gården förde med sig ett oväntat erbjudande och ett abrupt avslut på powernapen.

Efter lite snack med en granne hade man på något jävla vänster lyckats fixa till sig gratis skjuss mellan Kalmar och Linköping.
Alla vardagar när jag vill, bara han jobbar.
Jo ja tackar.

Det abrupta avslutet på powernapen kom när jag började känna en oroväckande doft.
Det luktade bränt.
Hoppade ur stolen och gick med raska steg mot lägenheten och lukten blev alltmer intensiv.
När jag väl lyckats låsa upp dörren så slog en hiskelig doft emot mig och jag kunde inte annat än att vänta mig få se flammor i köket.
MEN
Ibland ska man ha tur.
Fröken Emma hade kokat upp en kastrull med vatten med en disktrasa i och sedan tagit sig en långsväng på stan. Ingen tanke på disktrasa och spis där inte.
Efter två timmar kommer alltså jag infarande i lägenheten.
Och kvar på spisen stod en krustorr kastrull men en svart asktrasa i. Spisen stod på 4:an.
Men elden hade alltså självslocknat.



Jag tog mig för pannan och pustade ut, tack gode gud.
Först då slog det mig vem som var boven bakom detta och jag blev galen!

När hon kom hem försvara hon det hela med "Det handlar om att hjälpa avfallsorteringen, jag tog hand om det brännbara". Jo jag märker det ja.....nästa gång kan du väl vara hemma under själva förbränningen? Så en annan slipper få en hjärtattack när man kommer hem?

Ska be att få tala om att det luktar inte mumma här just nu.
Luktar 10 gånger värre än den forna soyaexplosionen i kylen.
Och det är illa.

Nu ska vi bli fulla för kärlekens skull
häng på!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0