den 25:te men ändå inte rik

det hände eller så var det att jag kom på något, skitsamma hur de var, det var iaf fantastiskt roligt och det skedde på vägen hem från stan ikväll
tänkte dela med mig här
men problemet är att jag inte kommer ihåg det nu (??!!)
mötte nämligen en granne på parkeringen som var upprörd över alla ungomars cyklar som upptar hela husets cykelförråd så när jag stod där och försökte försvara min generation i huset så försvann det roliga som hände på vägen ut ur mitt minne
kvar finns bara Göran och hans upprörda min, och det var är ju inte alls roligt
så med det får jag be att få återkomma med vad jag kan erinra mig om -  en hysterisk rolig händelse/tanke

vad jag däremot kan göra är att upplysa de som inte befann sig på tornbyområdet idag att en orkan hägrade där...
ni kanske tänker att det blåste väl lika mycket i stan eller liknande
men nej, det gjorde det inte.....det gör det aldrig.....det blåser alltid mest vid tornyområdet
och jag chansar på att det är för att jag jobbar där och för att jag cyklar dit varje dag

idag tog jag en liten promenad på lunchen och lyckades sätta krokben på mig själv....bokstavligen
när man går lyfter man ju ett ben i taget, såldes så är ett ben i luften i en mikrosekund
när en sådan mikrosekund pågick blåste det till så förbannat att det ena benet blåste över det andra
är detta ens möjligt kan man ju tänka....
ja, när det är tornado i tornby är de tydligen det
resten är iaf historia
men till den historien hör en liten felsägning som sedan ägde rum i fikarummet

Arbetskamrat - Maria hämtar det, hon är lättfotad.
Jag - Va?
Arbetskamrat - ja, l ä t t f o t a d 
Jag - Va vet du om de?
Arbetskamrat - haha....jag såg dig när du va ute och gick förut, du blåser ju omkull när du står på ett ben!
Jag - Va fan, är det det du menar så skulle jag föreslå att du använder ett annat uttryck. Det kan missuppfattas annars. Och för övrigt stod jag inte på ett ben....jag gick.
Arbetskamrat  - Hur skulle det kunna missuppfattas?
Jag - eh, asså att man är lättraggad....går hem med vem som helst.
Arbetskamrat  - haha, är det säkert? ajdå
Jag - ja lovar, o ja, det kan bli lite ajdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0